Webredacteur & contentspecialist

Als het internet de grootste ontdekking is sinds de boekdrukkunst, dan is het beroep van webredacteur of contentspecialist zoiets als de man die de loden lettertjes in de juiste volgorde zette. Het is een ontdekkingsreis. Pionieren. Nieuwe inzichten volgen elkaar in hoog tempo op en wat vandaag state of the art is, vinden we morgen achterhaald.

Daarnaast worstelen wij contentprofessionals met definities. Webredacteur, contentspecialist, content manager en redacteur socialmedia, het zijn zomaar wat namen voor rollen waarvan we zelf de exacte reikwijdte nog niet ontdekt hebben. Omdat deze reikwijdte nog niet vastligt. De mogelijkheden worden door de steeds maar voortschrijdende techniek immers telkens groter. Geen wonder dat deze begrippen elkaar overlappen, aanvullen en soms bijten. Tegelijkertijd is er één constante te ontdekken in deze contentachtbaan: de lezer. Dat is uw klant, uw stakeholder of uw burger. En die heeft natuurlijk niets te maken met onze expeditie naar toptaken, UX-design, usability, SEO en socialmedia-strategie.

Het belang van de klant voorop

Uw klant vertrouwd erop dat contentspecialisten zoals ik goed werk afleveren. Uw klant vertrouwd erop, rekent erop, en eist het zelfs. En terecht. Niet voor niets heet mijn bedrijf Klanttaal. Alles wat ik als vakman op contentgebied onderneem, doe ik met het belang van de klant of burger in mijn achterhoofd.

 

 

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial